Jordi Colomer

Χώρος: 
ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ 6

«Ευκολότερα βγάζεις χρυσάφι από τους ανθρώπους παρά από τους ποταμούς»

Μπέρτολτ Μπρεχτ, Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόνι, 1927-30.

Η ίδρυση μιας πόλης δεν συνιστά απαραίτητα ηρωική πράξη. Καθημερινά θεμελιώνονται νέες πόλεις με νερό, τσιμέντο, ιδρώτα και χρήμα. Ορισμένες ανήκουν σχεδόν απόλυτα στον χώρο των ιδεών. Υπάρχουν γυάλινες πόλεις, που ξεπηδούν από γραφεία, και άλλες φτιαγμένες από τσίγκο και χαρτόνι, που χορεύουν στον ρυθμό των κατοίκων τους. Κάποτε, η αστυνομία καταδίωκε μια ομάδα παράνομων. Το φορτηγό των φυγάδων χάλασε στη μέση της ερήμου. Δεν μπορούσαν ούτε να συνεχίσουν ούτε να γυρίσουν πίσω. Έτσι, ίδρυσαν εκεί μια παραδεισένια, χρυσή πόλη, όπου το μεγαλύτερο έγκλημα ήταν να έχεις άδειες τσέπες. Η πόλη αυτή ονομάστηκε Μαχαγκόνι και ο Μπέρτολτ Μπρεχτ την εμπνεύστηκε την εποχή που το Λας Βέγκας άρχιζε να αποκτά τη σημερινή, πασίγνωστη μορφή του.

Στο Prohibido Cantar (Απαγορεύεται το Τραγούδι), οι πρωταγωνιστές ανοίγουν ένα στέκι χαρτοπαιξίας, προσφέροντας ψυχαγωγικά παιχνίδια, κόλπα, αγάπη και φαγητό σε χαμηλές τιμές. Η δράση εκτυλίσσεται κοντά σε έναν σκονισμένο δρόμο, στο ίδιο κομμάτι γης όπου σχεδιαζόταν να στηθεί μια φανταχτερή ιδιωτική πόλη αναψυχής. Με 32 καζίνο, η Gran Scala φιλοδοξούσε να γίνει πόλος έλξης για 25 εκατομμύρια επισκέπτες. Το σχέδιο έμεινε όμως στα χαρτιά, καθώς το project για τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού Λας Βέγκας μεταφέρθηκε στο Euro-Vegas, κοντά στη Μαδρίτη. Οι φωτογραφίες της έκθεσης δείχνουν πώς ανθεί κάτω από τον καυτό ήλιο η ανεμοδαρμένη πόλη Eurofarlete. Βλέποντας στιγμιότυπα από τα όσα εκτυλίσσονται εκεί σε διάστημα δύο ημερών, διακρίνουμε τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της επιβίωσης σε έναν τόπο όπου τα πάντα πωλούνται σε τιμή ευκαιρίας ή, για την ακρίβεια, σε οποιαδήποτε τιμή.

Jordi Colomer

Βιογραφικό: 

γεν. 1962, Βαρκελώνη, Ισπανία

Ζει και εργάζεται στη Βαρκελώνη και το Παρίσι. Έχοντας μια χαρισματική και αξιοσημείωτη αίσθηση της γλυπτικής τέχνης, τα έργα του συνδυάζουν ποικίλα μέσα, επικεντρώνουν στη φωτογραφία και το βίντεο, και στην παρουσίαση και των δύο σε εκθεσιακούς χώρους. Τα διάφορα μέσα που χρησιμοποιεί ο Colomer στη δουλειά του και το πολύπλευρο της κρίσης του είναι αναμφίβολα συνδεδεμένα με τις δια-τμηματικές σπουδές του στην αρχιτεκτονική, την τέχνη και την ιστορία της τέχνης. Παρουσίασε τη δουλειά του σε μια ατομική έκθεση στο Jeu de Paume, Παρίσι (2008). Έχει εκθέσει τη δουλειά του, μεταξύ άλλων, στους εξής χώρους: BOZAR και ARGOS, Βρυξέλλες (2012) • Bronx Museum, Νέα Υόρκη (2011) • Κέντρο Ζωρζ Πομπιντού, Παρίσι (2010) • AKBank Art Center, Κωνσταντινούπολη (2010).

 

Έργα: 
PROHIBIDO CANTAR / NO SINGING, 2012 INSTALLATION WITH 7 VIDEOS, COLOR, SOUND VIEW OF THE EXHIBITION JORDI COLOMER, DÉFENSE DE CHANTER, GALERIE MICHEL REIN, PARIS, 2013
PROHIBIDO CANTAR / NO SINGING, 2012 ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ
PROHIBIDO CANTAR / NO SINGING, 2012 ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ
PROHIBIDO CANTAR / NO SINGING, 2012 ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ
PROHIBIDO CANTAR / NO SINGING, 2012 ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΟ ΤΟΥ ΒΙΝΤΕΟ