Gal Weinstein

Χώρος: 
ΓΕΝΙ ΤΖΑΜΙ

Παλαιότερα, κατασκευές όπως οι φάροι τοποθετούνταν σε επικίνδυνα σημεία της θάλασσας για να προειδοποιήσουν τα διερχόμενα πλοία. Στο έργο Lighthouse (Φάρος), αντίθετα, η στήλη καπνού μοιάζει να έχει αντιστρέψει τη λειτουργία του παραδοσιακού φάρου –η φωτιά στη βάση δεν εκπέμπει φως αλλά αναδίδει πυκνό καπνό. Σε αντίθεση με τον παραδοσιακό φάρο, σκοπός του οποίου είναι να βοηθά στον προσανατολισμό, ο καπνός που γεννιέται από την καύση του πετρελαίου στο έργο του Weinstein κρύβει τον ορίζοντα. Δεν σηματοδοτεί την παρουσία στεριάς –ολόγυρα υπάρχει μόνο θάλασσα. Ο φάρος του Weinstein ξεπροβάλλει από το νερό, με φόντο τον αέρα. Η στεριά είναι απούσα. Νερό, αέρας, φωτιά και καπνός –εικόνες απροσδιόριστες, ουσίες άυλες και ανεπαίσθητες. Στοιχεία σε διαρκή κίνηση, που δεν έχουν ίχνος σταθερότητας.

Gal Weinstein

Η εικόνα των φλεγόμενων ελαστικών παραπέμπει σε καταστάσεις κοινωνικής έκρηξης, θυμού και χάους –σε ανεξέλεγκτες αντιδράσεις, που συνδέονται με την παρόρμηση να διαδηλώσεις «ενάντια» σε κάτι.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις του έργου Fire Tire ήταν το να «δοθεί μορφή και σχήμα» σε ένα από τα πιο φευγαλέα πράγματα που υπάρχουν, στον καπνό. Η απλότητα των υλικών έρχεται σε αντίθεση με τη σοβαρότητα του θέματος του έργου, με τη βαρύτητα της εικόνας και την επιμέλεια και αυστηρότητα που είναι πρόδηλες στον σχεδιασμό και την υλοποίησή του. Αυτή η αντίθεση στο έργο του Weinstein έρχεται να βραχυκυκλώσει τα νοήματα και να εγείρει ερωτήματα για τις πιθανές συνδέσεις «ανάμεσα στην ερμηνεία και την εμπειρία, την έκφραση και την άποψη».

Η πολιτισμική καταστροφή θα αποτραπεί, σύμφωνα με τον Gal Weinstein, μόνο εάν οι άνθρωποι δούμε κατάματα το πολυσύνθετο, περίπλοκο παρόν και αναλάβουμε την ευθύνη για τα προβλήματα, τις αβεβαιότητες, τις συγκρουόμενες προσδοκίες και τα διλήμματα με τα οποία μας φέρνει όλους αντιμέτωπους η σημερινή κοινωνία. Πρέπει όλοι μας να συμμετέχουμε ενεργά και να διεκδικούμε την ατομικότητά μας, χωρίς να ξεχνούμε ότι το κοινωνικό δίκτυο στο οποίο είμαστε ενταγμένοι είναι ταυτόχρονα περιορισμός, αναγκαιότητα, αλλά και ευκαιρία.

 

Gabi Scardi, Gal Weinstein: Beside, Each, Other, 2010, Riccardo Crespi Gallery, Μιλάνο

(απόσπασμα)

Βιογραφικό: 

γεν. 1970, Ραμάτ Γκαν, Ισραήλ

Ζει και εργάζεται στο Τελ Αβίβ. Σπούδασε στην Bezalel Academy of Arts and Design. Έχει παρουσιάσει το έργο του σε μουσεία και γκαλερί στο Ισραήλ και το εξωτερικό –ΗΠΑ, Βέλγιο, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία– και εκπροσώπησε το Ισραήλ στην 25η Μπιενάλε του Σάο Πάολο. Τα έργα του ανήκουν στη μόνιμη συλλογή του τμήματος Σύγχρονης Τέχνης του Μουσείου του Ισραήλ, και του Μουσείου Τέχνης του Τελ Αβίβ. Το 2011 συμμετείχε στην 54η Μπιενάλε της Βενετίας, στο Palazzo Zenobio. Η ατομική του έκθεση Demonstrating Presence εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2011 στην Kunsthaus Baselland στη Βασιλεία. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία, μεταξύ άλλων το Israel Cultural Excellence Award και το Beatrice S. Kolliner Young Israeli Artist Award.

 

 

Έργα: 
FIRE TIRE, 2010 WAX, WOOL, POLYESTER WOOL, STYROFOAM, GRAPHITE H 350 CM
FIRE TIRE, 2011  WAX, WOOL, POLYESTER WOOL, STYROFOAM, GRAPHITE  450 X 600 X 300 CM
FIRE TIRE, 2011 (DETAIL) WAX, WOOL, POLYESTER WOOL, STYROFOAM, GRAPHITE
LIGHTHOUSE, 2012STEEL WOOL AND WOOL ON PLYWOOD160 X 360 CM