DeAnna Maganias

Χώρος: 
ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ 6

Στην αρχαία Ελλάδα, το πεντελικό μάρμαρο ήταν ξακουστό για την καθαρότητα και το αστραφτερό του χρώμα. Το φημισμένο μάρμαρο Πεντέλης χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή σημαντικών μνημείων, όπως ο Παρθενώνας, και γλυπτών της κλασικής εποχής.

Το αρχαίο λατομείο της Πεντέλης σφραγίστηκε επισήμως τη δεκαετία του 1970. Μέχρι τότε, το πεντελικό μάρμαρο χρησιμοποιείτο για την κατασκευή νιπτήρων, μπάνιων, πάγκων κουζίνας και άλλων στοιχείων εξοπλισμού κατοικιών την περίοδο της εκρηκτικής οικιστικής ανάπτυξης της Αθήνας τις δεκαετίες 1950 έως 1970. Σήμερα, παρότι η εξόρυξη πεντελικού μαρμάρου είναι απαγορευμένη, το «μάρμαρο Διονύσου», όπως λέγεται, εξορύσσεται κανονικά σε μια άλλη πλαγιά του βουνού της Πεντέλης και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται σε κάθε είδους κατασκευές.

Το έργο Κούφιο Βουνό χρησιμοποιεί μαρμάρινα κομμάτια, τα οποία συγκεντρώθηκαν από τις τεράστιες ποσότητες απορριμμένου μαρμάρου διαφόρων μικρών μονάδων επεξεργασίας στα περίχωρα της Αθήνας: Η λέξη «ΠΕΝΤΕΛΗ» είναι γραμμένη με κομμάτια από μαρμάρινους νιπτήρες κουζίνας, που έχουν τοποθετηθεί στο έδαφος. Κάθε κομμάτι-γράμμα έχει διαστάσεις 50Χ150Χ100 εκατοστά.

Το Κούφιο Βουνό είναι ένα έργο-ύμνος για την Πεντέλη, το οποίο παραπέμπει στην οικειοποίηση και μεταμόρφωση απορριμμάτων και χαλασμάτων. Το γλυπτό είναι επίσης ένα δηκτικό σχόλιο για τη σπατάλη και το κατεστραμμένο τοπίο. Η καταστροφή δεν είναι μόνο κυριολεκτική αλλά και μεταφορική, καθώς πολλές αξίες θυσιάζονται στον βωμό του συμφέροντος και της προχειρότητας του κατασκευαστικού κλάδου, με ολέθρια για το αστικό τοπίο αποτελέσματα.

DeAnna Maganias

Βιογραφικό: 

γεν. Ουάσιγκτον, ΗΠΑ

Ζει και εργάζεται στην Teverina di Cortona, Ιταλία, από το 2010. Σπούδασε στο Rhode Island School of Design, Providence R.I. και στο Cooper Union, Νέα Υόρκη. Αφού πήρε το πτυχίο της στις καλές τέχνες, εγκαταστάθηκε στην Αθήνα και συμμετείχε σε μια ομάδα αρχιτεκτόνων (Center for Architecture) που μελετούσε εγκαταλελειμμένες βιομηχανικές περιοχές στο λιμάνι του Πειραιά, το διάστημα 1991-1993. Χρησιμοποιεί ως μέσα τη γλυπτική, το βίντεο, τη ζωγραφική και τη φωτογραφία για να προσεγγίσει απρόσμενες οπτικές στην αρχιτεκτονική, στο κοσμικό και φυσικό περιβάλλον. Από το 1997 συνεργάζεται με την γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή, Αθήνα, με την Paolo Bonzano arte contemporanea, Ρώμη και την γκαλερί Thomas Erben, Νέα Υόρκη. Συμμετείχε σε ομαδικές εκθέσεις στο Fondazione Sandretto Re Rebaundego, Τορίνο (με την περιοδεύουσα έκθεση Investigations of a Dog / Works from the FACE collections, Ellipse Foundation Contemporary Art Cascais, Πορτογαλία, 2010 • La Maison Rouge, Παρίσι, 2010 • Magasin 3 Stockholm Konsthall, 2011 • Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Αθήνα, 2011) • Marta Herford Museum, Χέρφορντ, Γερμανία (2010) • Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, Αθήνα (2007) • Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Αθήνα (2007) • Μπιενάλε Πράγας (2005) • MACRO Museum, Ρώμη (2004) • 8η Μπιενάλε Κωνσταντινούπολης (2003) • OUTLOOK, Αθήνα (2003). Το 2008 κέρδισε την ανάθεση για το Μνημείο Ολοκαυτώματος Ελλήνων Εβραίων που φιλοτεχνήθηκε και εγκαινιάστηκε στον Κεραμικό στην Αθήνα, το 2010.

Έργα: 
HOLLOW MOUNTAIN, 2013 PENDELIC MARBLE 50 X 150 X 100 CM